Apunta't a la nostra Newsletter!

* indicates required

La Fundació Roses Contra el Càncer és una institució privada sense afany de lucre, inscrita amb el número 1267 en el Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya i membre de la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC).
El setembre de 1998 s’inicià l’activitat constituent de la Fundació Roses Contra el Càncer mitjançant la captació dels Patrons de la Fundació que aportaren el capital fundacional. Procedint-se a la seva constitució en escriptura pública atorgada a Roses davant Notari el 24 d’octubre de 1998.

La Fundació tindrà per finalitat principal l’assistència als malalts i les seves famílies, així com els supervivents, en la lluita contra les malalties oncològiques per tal de prevenir i tractar la malaltia, raó per la qual serà necessària la difusió i promoció, sense ànim de lucre i amb la col·laboració amb tot tipus d’institucions públiques i privades i, d’activitats d’interès general d’assistència social, cíviques, educatives, culturals i qualsevol d’altra amb fins humanitaris i en pro del bé comú que permetin assolir les finalitats de la Fundació.

En aquest sentit, i amb caràcter no limitat, s’entenen com a objectius a aconseguir els següents:

a)    Acompanyar i donar suport als pacients amb càncer i a les seves famílies, així com els supervivents, mitjançant l’actuació de professionals i voluntariat, i excepcionalment, distribuint els recursos econòmics que es considerin adients per fer més sostenible la malaltia.

b)    Realitzar activitats de suport psicològic pels afectats per la malaltia i els seus familiars, així com per els supervivents, garantint la participació dels professionals adients.

c)    Dur a terme activitats terapèutiques individuals, de grup o en grups d’auto ajuda.

d)    Col·laborar i executar, en forma i mesura que s’estimi possible i convenient, activitats per tal de donar a conèixer a la població la problemàtica de la malaltia oncològica respecte a les causes de la mateixa i la seva prevenció.

e)    Informar, conscienciar i sensibilitzar a la població, per tots els mitjans que es considerin adients com son xerrades, col·loquis, conferències o campanyes, de l’actual realitat del càncer.

f)     Fomentar entre la població, els hàbits i les eines necessàries per prevenir el càncer segons les normatives i consells de la Organització Mundial de la Salut (OMS).

g)    Iniciar, promoure i continuar campanyes concretes de prevenció de la malaltia dirigides a col·lectius de risc, arribant als diferents àmbits de la societat catalana.

h)    Promoure la formació i capacitació del voluntariat que col·labori en el desenvolupament de les tasques inherents a la Fundació.

i)      Donar suport a la recerca per tal de contribuir a trobar una curació definitiva de la malaltia així com per millorar el tractament i la qualitat de vida del malalt de càncer durant el període de convalescència.

j)      Treballar de manera coordinada i integral amb tots els professionals relacionats amb la malaltia i col·laborar amb les institucions sanitàries i socials.

k)    Qualsevol altra activitat que en un futur, i davant de nous coneixements científics, suposi una millora d’aquesta malaltia i en l’atenció als malalts.

Per a dur a terme les finalitats establertes en aquest article, la Fundació promourà en totes les formes que consideri adients i necessàries, la figura del voluntariat com a peça bàsica i determinant del seu desenvolupament en els termes establerts en els presents Estatuts.

Aquests són els estatuts de la Fundació: Pots descarregar-te'ls aquí.

Patronat

La composició del nostre patronat és la següent:

Pilar Serra Vilarrodona, presidenta

Assumpció Llach Torras, vice-presidenta

Núria Pàramo Barbarà, secretària

Lola Camps Canadell, tresorera

Sílvia Danés Jofre, Vocal

Marta Font Llach, vocal

Lluís García Lacuesta, vocal

Irene Giner Barbarà, vocal

Concepció Mach Batlle, vocal

Bibiana Martínez Badal, vocal