ELS NOSTRES SERVEIS

AJUTS ECONÒMICS i TÈCNICS:

A la Fundació tenim elaborat el Protocol per a la concessió d’ajuts econòmics i tècnics per a les persones usuàries. L’objecte d’aquest Protocol és regular els ajuts econòmics i tècnics que se’n deriven del tractament oncològic per aquelles situacions personals i familiars que ho necessitin, tenint en compte les situacions econòmiques febles, mitjançant uns criteris de valoració específics per a cada ajut.

Hi ha diferents tipus d’ ajuts:

Ajut pel transport
Ajut per material ortopèdic
Ajut econòmic per situacions d’urgència per risc social.
Ajut Hotel cost zero ( Hotel Ibis Budget de Girona i Ibis Barcelona)
Ajut Medicament cost zero
Servei de préstec material tècnic ( cadira de rodes, llits articulats, caminadors,…)
Servei de fisioteràpia per limfedema
Servei de fisioteràpia pal.liativa a domicili
Servei de préstec i venda de perruques.
Servei d’assessorament dietètic
Servei de micropigmentació oncològica
Servei de taxi per a tractament de radioteràpia
Servei Reprèn d’orientació laboral
Servei d’assessorament legal
DESCARREGAR PROTOCOL D’AJUTS

ACTIVITATS I TALLERS:

REIKI I TALLER HARMONITZAT

És un servei de voluntariat que engloba tractaments terapèutics energètics i complementaris, que aporten benestar i calma.

El Reiki és una teràpia complementària que té com a objectiu restablir l’equilibri físic, mental i espiritual a través de la canalització de les energies.

El Reiki no pot substituir cap tractament mèdic, però es pot utilitzar de manera complementària.

Aquestes teràpies permeten reduir l’estrès, alleujar dolors, millorar l’autoestima, la concentració, i aporten relaxació i equilibri.

Ajuden a tenir més força per fer front als efectes secundaris dels tractaments convencionals i també per aprofundir dins d’un mateix, prendre distància i observar la vida des d’un altre punt de vista.

TALLER TERAPÈUTIC: ESPAI CREA

És un espai terapèutic obert a tothom pel sol fet de compartir una estona fent manualitats amb altres persones. Es creen tot tipus de productes amb l’objectiu de proporcionar un moment de creació, de concentració, de motivació, d’entreteniment… i així s’ha format un espai de trobada i d’intercanvi amb un alt contingut terapèutic. Confeccionen coixins del cor, bosses fetes a mà… entre altres coses.

Es fa els dimarts de 16h a 18h al nostre local.

TALLER DE BRAÇALETS SOLIDARIS

Voluntaris de la nostra entitat participen en aquest taller 2 cops a la setmana per confeccionar braçalets solidaris que es poden adquirir a la nostra seu o en molts comerços del poble. Aquests braçalets permeten recaptar fons que van destinats a un projecte diferent cada any.

GRUP D’ACOMPANYAMENT AL DOL

És un espai terapèutic professional adreçat a les persones en dol per la pèrdua d’un ésser estimat per malaltia oncològica. El grup de dol ofereix un ajut  dirigit a facilitar un dol normal, amb l’objectiu d’alleugerir el patiment, ajudar a adquirir confort, normalitzar la vivència i reduir l’aïllament.

Es fa quinzenalment a la seu de la Fundació Roses contra el càncer.

REHABILITACIÓ AQUÀTICA

És un servei professional dirigit per un fisioterapeuta adreçat a malalts oncològics i supervivents. Es treballa la mobilitat general del cos amb exercicis de força, equilibri i estiraments. Són exercicis molt suaus, respectant el nivell i situació de cadascú. La rehabilitació aquàtica complementa el procés de recuperació i millora l’autoestima dels participants. A part dels beneficis físics que procura, també és un espai de socialització i d’intercanvis.

Es fa cada 15 dies els divendres tarda a la Piscina Municipal de Roses.

IOGA

És una activitat dirigida a malalts oncològics i supervivents. En les classes de ioga oncològic, fem servir postures suaus i adaptades amb l’objectiu de flexibilitzar el cos, relaxar-se i millorar la consciència corporal i mental. Es treballa també la respiració per tal de controlar les emocions, relaxar la ment i el cos.

Es fa cada divendres matí a la sala de Yoga Roses.

MARXA NÒRDICA

És una activitat dirigida per un monitor de Dipsalut per a persones afectades per la malaltia oncològica, especialment beneficiosa per les dones amb càncer de mama. És un exercici físic recomanat per a la prevenció i per al tractament del limfedema.

La marxa nòrdica és una manera de caminar que no només inclou l’acció de les cames, sinó també de la part superior del cos.

Amb una bona tècnica, el resultat és un moviment natural que actua de forma suau però molt efectiva en tot el nostre organisme, i que ens aporta múltiples beneficis a nivell físic, mental i emocional, millorant-nos la qualitat de vida, el benestar i la salut integral.

Els avantatges específics de la marxa nòrdica per a pacients de càncer són diversos:

1. Augmenta la força-resistència del tren superior.
  2. Augmenta la capacitat cardiopulmonar i el consum d’energia.
  3. Afavoreix la circulació i el drenatge limfàtic.
  4. Millora la coordinació i la postura.
  5. Estimula el sistema immunitari.
  6. Augmenta l’autoestima.
  7. L’aprenentatge és fàcil i l’índex d’esforç percebut és baix.

A més a més, la marxa nòrdica és una activitat sostenible, social, ecològica, econòmica i de fàcil integració. Tanmateix, requereix una tècnica, que cal aprendre de la mà d’una persona qualificada.