972-15-12-95 info@fundacioroses.org

El nostre servei de Fisioteràpia pal·liativa a domicili

La Fundació Roses Contra el Càncer ofereix el servei d’un fisioterapeuta que es desplaça al domicili d’aquelles persones que, per la seva malaltia oncològica en estat pal·liatiu, no poden desplaçar-se al centre de fisioteràpia. L’objectiu és millorar la qualitat de vida d’aquests usuaris que són derivats per professionals del PADES o pels gestors de casos del CAP de Roses. Aquest servei està actualment realitzat gràcies a la col·laboració d’en Carles Barnés, fisioterapeuta. La fundació assumeix el cost de fins a 25 sessions per cada usuari, o en totalitat o una part segons un sistema de copagament amb l’usuari. Al 2021, la Diputació de Girona subvenciona aquest servei amb l’aportació econòmica de 1500€.

En Carles Barnés ens explica aquest servei des de  la seva experiència:

“Sóc Carles Barnés Maresma, fisioterapeuta diplomat per la Universitat de Girona l’any 2005, col.laborador de Roses Contra el Càncer des de l´any 2018. Agraeixo la oportunitat de poder ajudar, en la mesura del possible, a pacients oncològics…. sense perdre de vista que més que pacients són persones. I també agraeixo a les famílies la seva bona acollida del servei de Rehabilitació i Fisioteràpia a domicili.

Els objectius i beneficis de la Rehabilitació i Fisioteràpia al domicili en el pacient Oncològic són:

• Treball actiu a través d’exercicis guiats pel fisioterapeuta.
  • Donar pautes per fer exercicis i treballar quan el fisioterapeuta no hi és.
  • Treball passiu, és a dir, mobilització d’articulacions per millorar el moviment i el dolor.
  • Rehabilitació de la marxa, en molts casos fer una rehabilitació progressiva per tornar a caminar.
  • Si cal es fa servir caminador, crosses, etc.
  • Pal·liar o millorar el dolor.
  • Totes les anteriors van encaminades a intentar mantenir o tornar a fer Activitats de la Vida Diària (AVD´s) de manera autònoma, és a dir, tornar a anar al WC sol, dutxar-se, menjar, etc…
  • Donar pautes als cuidadors per mobilitzar malalts, sobre com aixecar-los del llit, passar de la cadira al llit, etc… i recomanar ajudes tècniques per fer la vida diària el més còmode possible per el pacient i el cuidador.

This Post Has 0 Comments